Home » Collectie

Delen |

Collectie

De MGB's

De eerste MGB of eigenlijk MG type B rolde in 1962 uit de fabriek en werd zo'n succes dat de auto in vrijwel ongewijzigde vorm in productie bleef tot aan de sluiting van de beroemde Britse Abingdon fabriek in oktober 1980. De MGB was in de jaren '60 zijn tijd vooruit en werd daarom de belichaming van de betaalbare moderne Britse sportwagen. Met het verdwijnen van de MGB verdween het concept van de klassieke Britse roadster voorgoed.

Onze  MGB's zijn uit 1963 in british racing green, uit 1965 in old english white, en uit 1975 in police white, en echte klassiekers! De auto's verkeren in perfecte technische staat, hebben prachtige chromen spaakvelgen, komen goed mee in het moderne verkeer, zijn comfortabel, sturen licht en soepel, maar komen natuurlijk op mooie landwegen het beste tot hun recht!

De Jaguar E-type

De Jaguar e-type is ontworpen door de vliegtuig- en en aerodynamica specialist Malcolm Sayer die eerder de revolutionaire C en D type had ontwikkeld waarmee Jaguar zoveel succes op Le Mans had. De Jaguar e-type of XKE is een raceauto voor op de openbare weg met double wishbone voorwielophanging en een lage, gestroomlijnde, body. Een auto zonder overbodige luxe, een pure klassieke roadster. Voor een auto ontwikkeld in de jaren '60 had de e-type ongekend vooruit strevende techniek. De serie 1 en 2 hadden de beroemde Jaguar XK motor. De serie 3 was voorzien van een nieuw ontwikkelde en turbine achtige V12 die tot 1996 gebruikt zou worden in de topklasse limousines van de XJ serie en de XJS sportwagens. Met recht genomineerd voor de Car of the Century Award vanwege zijn grensverleggende techniek en tijdloze ontwerp!

Onze Jaguar e-type rolde in 1973 van de band in de toenmalige Jaguar fabriek in Brownslane, uitgevoerd in Sable met een Bisquit interieur. De e-type is nog helemaal origineel wat een mooie vintage uitstaling geeft.

De Jaguar XJS

Met het ontwerpen van de vervanger van de e-type werd in de jaren 60 begonnen, weer een ontwerp van Sayer. De ronde vormen van de e-type werden verouderd gevonden en de Jaguar XJS kreeg een uitgesproken hoekig design. Wel met de typische Jaguar designtaal van laag, breed en met een elegante, ingehouden aggressie. De gevoelens bij de presentatie bleken gemengd, toch werd de XJS zo'n succes dat de auto tot in de late jaren 90 geproduceerd werd, Aston Martin gebruikte de onderliggende techniek zelfs tot 2005 voor de DB7.

Onze XJS stamt uit de late jaren zeventig, geen echte sportwagen zoals de e-type, maar ook geen luxe coupe zoals de latere type's. De V12 is alleen hoorbaar wanneer het gas wordt ingetrapt. Het donkere interieur contrastreerd met de mooie licht zilveren carrosserie. Een heerlijke luxe auto voor lange afstanden.

De Harley Davidson FLT Roadglide

Net zoals voor onze auto's geldt de Harley Davidson FLT Road Glide ook als de belichaming van zijn soort, de grote Cruiser of zoals H-D het noemt Touring. Ontworpen in de jaren 70 en geliefd bij politiekorpsen over de hele wereld vanwege zijn stabiele en comfortabele rijgedrag.

Onze FLT behoort tot de eerste serie, deze was al comfortabel maar door enkele update's is dit naar een nog hoger plan getild. Een fijne motor voor lange afstanden, maar ook voor een rit over de dijken.

 

Waarom Classic Rentals?Jaguar e-type klassieke trouwauto huren zelf rijden Classic Rentals

Onze klassiekers zijn altijd:

  • Uitgebreid verzekerd;
  • Prachtig gepoetst;
  • In uitstekende technische staat;
  • En hebben een goed-weer-garantie!

Breng- en haalservice of zelf ophalen

Classic Rentals heeft een unieke breng- en haalservice! We brengen het voertuig naar een gewenste locatie en halen deze natuurlijk ook weer op. Wel zo gemakkelijk! We bieden deze service aan door heel de Benelux en zelfs de EU.
Natuurlijk kunnen de auto's en motor ook opgehaald worden bij onze stalling in Almere. Almere is vanuit het hele land snel en gemakkelijk bereikbaar en daarmee het ideale vertrekpunt, dichtbij het Gooi en de Veluwe, voor een heerlijk dagje toeren, een weekendje weg of een bijzondere vakantie.